SOUL - LIFE - BUSINESS - SPORT
wersja hybrydowa
Cena Twoich Nowych kompetecji
zł 9.990/ Brutto
Coach IKIRI ®
Kurs tworzony przez praktyków
-
W ramach szkoły coachingu, uczestnik otrzyma nie publikowane jeszcze materiały w postaci skryptów i książek.
- Ponad 50 narzędzi podzielonych i poukładanych w logiczny koncept, z których większość przećwiczy podczas kursu.
- Zbuduje własny warsztat pracy coacha i pozna metody doboru i tworzenia narzędzi coachingowych.
- Posiądzie praktyczną umiejętność projektowania i prowadzenia procesów coachingowych
- Uzyska wskazówki i pozna koncepcje, z punktu widzenia praktyków, czyli po co warto sięgać w pracy z klientem, a co jest stratą czasu.
- Uzyska wiedzę dotyczącą procesów edukacji i zmiany popartą badaniami, odkryciami naukowymi i tysiącami godzin praktyki.
Zastrzegamy prawo do odwołania lub zmiany terminu szkolenia w przypadku niezebrania odpowiedniej grupy uczestników.
Oczekiwania jakie płyną z rozwoju przedsiębiorstw 4.0 pociągają za sobą konieczność zmiany w procesach edukacyjnych. Ostatni rok i covid -19 przyspieszyły min. cyfryzację i zmieniły formy edukacyjne.
Jednak z drugiej strony ostatnie lata badań nad mózgiem i procesami uczenia pokazują nam że kierunek powinien być inny niż ten jaki wymusza na nas obecna sytuacja. Jak więc się zmieniać i rozwijać uczymy wykorzysyjąc podejście Integralno - kognitywne, a właściwie neurokognitywne i najnowsze badania.
Jednak z drugiej strony ostatnie lata badań nad mózgiem i procesami uczenia pokazują nam że kierunek powinien być inny niż ten jaki wymusza na nas obecna sytuacja. Jak więc się zmieniać i rozwijać uczymy wykorzysyjąc podejście Integralno - kognitywne, a właściwie neurokognitywne i najnowsze badania.
Szkoła Coachingu Integralnego IKIRI ®
Instytut Kognitywistyki I Rozwoju Integralnego IKIRI, jako pierwszy w Polsce wprowadza Szkołę Coachingu Integralnego opartą na praktyce, badaniach i odkryciach naukowych.
Instytut Kognitywistyki I Rozwoju Integralnego IKIRI, jako pierwszy w Polsce wprowadza Szkołę Coachingu Integralnego opartą na praktyce, badaniach i odkryciach naukowych.
Podstawowe informacje o Szkole Coachingu Integralnego IKIRI ®
Jako jedyni sięgamy po wiedzę lauretów nagrody Nobla min. w dziedzinie neurobiologii i tworzymy narzędzia które pokazują że neuroplastyczność nie jest tylko pustym frazesem o którym się mówi w neurodyaktyce / neuroedukacji.
Jestesmy szkołą przyszłości, mamy własne modele pracy oparte min. na Asocjacjach Przestrzennych® i Ustawieniach Temporalnych® czy OCDC® które są naszymi autorskimi modelami pracy.
Sięgamy po kognitywistykę i nooetykę jako nauki podchodzącące do rozwoju człowieka w sposób holistyczny, wielowymiarowy i integralny. Coach IKIRI jest synonimem skuteczności w wielu obszarach (Biznesowym-Business/Executive, Życiowym - Life czy Duchowym - Soul), co pokazuje nasza praktyka i zrealizowane projekty.
Cały proces zorganizowany jest w formie TRENINGU KOGNITYWNEGO co skutkuje rozwinięciem funkcji poznawczych wśród uczestników szkolenia.
Jestesmy szkołą przyszłości, mamy własne modele pracy oparte min. na Asocjacjach Przestrzennych® i Ustawieniach Temporalnych® czy OCDC® które są naszymi autorskimi modelami pracy.
Sięgamy po kognitywistykę i nooetykę jako nauki podchodzącące do rozwoju człowieka w sposób holistyczny, wielowymiarowy i integralny. Coach IKIRI jest synonimem skuteczności w wielu obszarach (Biznesowym-Business/Executive, Życiowym - Life czy Duchowym - Soul), co pokazuje nasza praktyka i zrealizowane projekty.
Cały proces zorganizowany jest w formie TRENINGU KOGNITYWNEGO co skutkuje rozwinięciem funkcji poznawczych wśród uczestników szkolenia.
Instytut Kognitywistyki I Rozwoju Integralnego IKIRI, jako pierwszy w Polsce wprowadza Szkołę Coachingu Integralnego opartą na praktyce, badaniach i odkryciach naukowych.
POZIOM 1 | 4 dni
Wybór ścieżki rozwoju rozpoczyna się od modeli podstawowych
W trakcie szkoły pracujemy wieloma metodami, rozpoczynamy od wieloaspektowej wiedzy podstawowej, następnie [przechodimy do struktur lingwistycznych i Asocjacji Przestrzennych®
. Kolejnym krokiem jest wejście na poszczególne ścieżki wiedzy technicznej i tak w ścieżce Ustawienia Temporalne®:
. Kolejnym krokiem jest wejście na poszczególne ścieżki wiedzy technicznej i tak w ścieżce Ustawienia Temporalne®:
-
wchodzimy w podstawowe modele lini czasu, i po ich opanowaniu przechodzimy do
-
struktur profesjonalnych, czyli np. modeli dylematów i ich rozwiniecia, modeli scenariuszowych, czy reverse KID
-
aby finalnie wejść w narzędzia mistrzowskie i ich modyfikacje.
Podobnie na ścieżce Extended Spiral dynamics®, OCDC®, czy pozostałych,...
WARTO WIEDZIEĆ !!!
Hipokamp skonstruowany jest tak aby zmiany zachodziły w nim łatwo i szybko. Synteza białek nastękuje od jednej do kilku godzin po uczeniu się. Stąd tak istotna jest rola ZADAŃ DOMOWYCH które wspierają proces konsolidacji śladu pamięciowego (ENGRAM).
01 | COACH CZYLI KTO?
W Polsce i nie tylko zawód coacha bywa często źle rozumiany i mylony z innymi rodzajami oddziaływań edukacyjnych czy pewnymi rodzajami terapii. Wyjaśnienie kluczowych kwestii jak definicje, zakres na samym początku zarówno przygody z coachingiem czy pracy z klientem moze rozwiązać wiele nieporozumień.
- Czy każdy może zostać coachem?
- Proces stawania się coachem! Ile zarabia coach?
- Czym jest coaching? - definicje i fikcje.
- COACHING - jedno narzędzie wiele etykiet
- Zakres i rodzaje odddziaływań edukacyjnych
- SI w coachingu, szansa czy zagrożenie?
- Organizacje coachingowe w Polsce i na świecie
- Certyfikacja, akredytacja czy warto?
- Kontraktowanie sesji z klientem - kod etyczny, zasady współpracy, raport
- ĆWICZENIE - kontraktowanie procesu
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe? czym jest i po co?
02 | ASOCJACJE PRZESTRZENNE®
Asocjacje Przestrzenne® będą nam towarzyszyć przez cały kurs, i przez ich pryzmat pokazywać będziemy zmianę w ujęciu kognitywnym. Rozprawimy się również z mitami dotyczącymi zmiany.
- Asocjacje Przestrzenne®
- Neurobiologiczne aspekty zmiany
- Proces Coachingowy
- Periodyzacja i cyklizacja w coachingu
- Założenia zadań domowych jako elementu utrwalania zmiany.
- Skuteczność procesu
- Jak pracować? face 2 face vs. online
- Praca online, moda czy konieczność?
- Efektywność i pułapki pracy online
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
03 | ASPEKTY ZMIANY
Chcąc zrozumieć procesy edukacyjne i procesy zmiany konieczne jest aby sięgnąć do psychologii, socjologii, IT/SI, Lingwistyki, filozofii a także, a może przede wszystkim do neuronauk.
- Asocjacje Przestrzenne® II
- Neurobiologiczne aspekty zmiany II
- Automatyzmy, nawyki, algorytmy, wzorce, mapy ...
- Okresy sensytywne i krytyczne, co znich wynika?
- Neuroplastyczność mózgu - czyli jak się zmieniać / FAKTY i MITY
- Neuroplastycznosć strukturalna, RODZAJE i jak z niej kotrzystać
- Neuroplastyczność funkcjonalna, RODZAJE i jak z nią pracować
- Mechanizmy obronne
- Mizoneizm i postawy wobec zmiany
- Model 4F / FP
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
04 | DOBÓR NARZĘDZI
Moduł w ramach którego zrobimy przegląd około 100 narzędzi Coachingowych, omówimy ich źródła, zastosowanie i skuteczność i zbudujemy warsztat pracy coacha.
- Pytania w coachingu jako element struktur lingwistycznych
- Metody Martycowe
- Techniki i narzędzia lini czasu
- Modele Piramidowe
- Modele warstwowe
- Diagramy Venna, kołowe i zegarowe
- Modele kreatywne
- Modele sorterowe
- Modele projektowe
- Inne narzędzia
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
POZIOM 2 | 4 dni
Źródłem coachingu jest sport, i to tam dostrzeżono skuteczność metody po raz pierwszy i przeniesiono ją na grunt życiowy, biznesowy i wszelkie inne pokrewne. Coaching oznacza trening czyli powtarzanie nowych wzorców zachowań aby zastąpić nimi stare nieskuteczne lub przeciwskuteczne nawyki.
Oczywiście proces Coachingowy ewoluował i obecnie wspierany jest przez szereg dziedzin, metod i narzędzi.
PERIODYZACJA I CYKLIZACJA W COACHINGU
Jedank jak pokazują najnowsze badania nad mózgiem, w okresie pierwszych 4 tygodni niezwykle istotna jest dynamiczna praca i powtarzanie wyuczonych wzorców.
Oczywiście proces Coachingowy ewoluował i obecnie wspierany jest przez szereg dziedzin, metod i narzędzi.
PERIODYZACJA I CYKLIZACJA W COACHINGU
Jedank jak pokazują najnowsze badania nad mózgiem, w okresie pierwszych 4 tygodni niezwykle istotna jest dynamiczna praca i powtarzanie wyuczonych wzorców.
WARTO WIEDZIEĆ !!!
Neurogeneza
W dorosłym mózgu powstaje codziennie około 700 neuronów, proces ten nazywany jest NEUROGENEZĄ i u dorosłego człowieka występuje wyłącznie w HIPOKAMPIE. Nowe neurony powstające w zakrecie zębatym Hipokampu łatwo wbudowują się w istniejące obwody neuronalne. A po około 4 tygodniach 60% z nich może utworzyć Synapsy.
Neuroplastyczność
Neuroplastyczność możemy podzielić na dwa główne rodzaje funkcjonalną i strukturalną. Każda z tych dwóch grup ma jeszcze swoje podtypy. Aby skutecznie projektować i prowadzić procesy edukacyjne, procesy zmiany czy terapie powinnismy zrozumieć rodzaje neuroplastyczności gdyż - pomaga nam to w doborze określonych narzędzi.
5 | CZŁOWIEK W ŚRODOWISKU
Środowisko i jego elementy wpływają na życie człowieka w ogromny sposób i to już na poziomie ekspresji genów dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić do programu szkoły Ustawienia Temporalne®
- Ustawienia Temporalne®
- Techniki i narzędzia lini czasu
- Rozwinięte modele lini czasu i praktyczne zastosowanie w Business Coachingu
- Model Reverse KID
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
6 | MODELE MATRYCOWE
- Asocjacje Przestrzenne® III
- Wybór modeli matrycowych
- Zmysły
- Pole obserwacji sygnałów somato-sensorycznych
- Proces Coachingowy - kluczowe struktury zmiany
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
7 | MODELE PIRAMIDOWE
- Modele Piramidowe i warstwowe
- Wybór modeli
- Łączenie modeli i przejścia
- Przekonania jako wzorce myślowe - wprowadzenie do metod Pracy
- Extended Spiral dynamics®
- Głębia pracy coachingowej
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
- Case Study - nie wyglądasz jak Coach czyli tożsamość i wizerunek
8 | MODELE KOŁOWE
- Modele Zegarowe
- Wybór modeli
- Modele Kołowe
- Szczęście czy dobrostan?
- Diagramy Venna
- ĆWICZENIE SPP i IKIRI GAME
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
- Case Study - dlaczego to co oferujesz jest takie dobre
POZIOM 3 | 4 dni
WARTO WIEDZIEĆ !!!
4 tygodnie
Minimalana długość procesu coachningowego w naszym podejściu to 4 tygodnie i minimum 4 sesje. Ilość sesji warunkowana jest procesami neurogenezy i synaptogenezy w mózgu dorosłego człowieka dotyczy zarówno procesów uczenia jak i zmiany.
Minimalana długość procesu coachningowego w naszym podejściu to 4 tygodnie i minimum 4 sesje. Ilość sesji warunkowana jest procesami neurogenezy i synaptogenezy w mózgu dorosłego człowieka dotyczy zarówno procesów uczenia jak i zmiany.
9 | MODELE KREATYWNE
- Ustawienia Temporalne®
- Techniki i narzędzia lini czasu
- Rozwinięte modele lini czasu i praktyczne zastosowanie w Business Coachingu
- Model Reverse KID
- ĆWICZENIE
- Praca w grupach
- Zadanie Domowe
- Case Study
10 | MODELE PROJEKTOWE
Moduły Narzędziowe zbudowane są z części teoretycznej i części praktycznej. W trakcie kursu prezentujemy wiele modeli dostępnych na rynku, zachęcamy do testowania, praktykowania podczas wzajemnych sesji w coachingu partnerskim które są zwieńczeniem dnia.
11 | METODY TRANSOWE
Metody transowe maja solidną podbudowę naukową, często wykorzystywane min. w coachingu sportowym, life czy soul coachingu pozwalają ominąć istniejące wzorce i mechanizm "Novelity detektora" i zbudować rywalizujący wzorzec.
12 | OCDC®
OCDC® Open / Close Doors Concept sięga do modeli psychologii integralnej i skutecznie przekłada je zarówno na procesy coachingowe jak i terapeutyczne.
Egzamin praktyczny
Zwieńczeniem szkoły Coachingu jest certyfikacja
Szkoła coachingu Integralnego to ponad 200 godzin szkoleniowych zakończonych egzaminem w formie:
- testu wyboru wielokrotnego
- Egzaminu praktycznego w formie sesji z klientem
- i analizy sesji indywidualnych
- zaliczeniem 20 modeli podstawowych